zondag 2 september 2012

Zonnebloemen

Vandaag ben ik het departement Gers in gelopen. Wat een prachtig gebied. Lieflijke heuvels en velden met zonnebloemen zover als je kunt kijken. Vandaag veel op paden gelopen tussen die velden met zonnebloemen. Gelukkig een dag met tamelijk vlak terrein. Dat is ook wel eens een keer fijn. Vanmorgen in St. Antoine koffie gedronken. Daar raakte ik eerst in gesprek met een dame uit Engeland. Zij en haar man wonen daar al een jaar of 4.
Ook sprak ik 4 Nederlandse fietsers die uit Castricum waren vertrokken en op 21 september in Santiago hoopten aan te komen. Ik vertelde hen over Annemarie en zij waren vol bewondering dat zij het alleen deed.

Gisteren vertrokken uit Moissac. Mooi oud stadje met een abdijkerk en schitterende kloostergang. En na een tocht van 21 km in Auvillar aangekomen. Met de 23 van vandaag zijn het inmiddels 460 km. Ik ben daarmee over de helft in km, want in totaal zijn het er 853.

Vandaag overnacht ik weer in een tent. Deze staat bij een groot huis waar Clement en Donna onderdak bieden aan pelgrims. En de prijs is 'donativo'. Dat betekent dat je betaalt wat je wilt en wat je kunt.

De route aanduidingen beginnen meer en meer op die in Spanje te lijken en de aandacht voor de 'Chemin' wordt steeds duidelijker en veelvuldiger. Dus morgen weer een stukje naar het zuid-westen lopen. Dat is alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten