donderdag 6 september 2012

Rijst met kip

Ik heb er inmiddels 591 km opzitten. Nu, 3 km na Nagaro, ben ik zo blij dat ik vanavond geen rijst met kip heb gegeten. Dat lijkt wel het pelgrimseten van dit jaar te zijn. Gisteren en eergisteren stond dat op het menu en daarvoor ook al een aantal keren. Voorafgegaan door tomatensalade of meloen. Ik kan het niet meer zien.

Gisteren weer overnacht in acceuil jacquaire. Dat betekent dat een familie een gite aan huis heeft en dat je ala het ware in het gezin wordt opgenomen. Alle pelgrims eten dan ook met de familie. Deze keer eentje met 2 kleine kinderen (weer eens wat anders). De avond ervoor op een boerderij waar armagnac werd geproduceerd. De eigenaar, Alain, legde ons precies uit hoe het wordt gemaakt. En er werd natuurlijk ook geproefd. Nee, niet echt aan mij besteed.

En we zijn gisteren ook verkeerd gelopen. De paden lopen dwars door en langs wijnranken, onafzienbare rijen. Dat verkeerd lopen betekent gelijk 2 km extra en dat boven op een etappe van 28 km ......
Maar goed, er was gelukkig een automobilist met tomtom.

Vandaag overnacht ik heel lux in een gite met zwembad. Heerlijk. Want het is weer behoorlijk warm. De ochtend begint met mist, maar dat trekt op en als de zon begint te schijnen dan is het ook meteen heet.

De benen doen nog steeds wat ik graag wil dat ze doen. Geen blaren, geen pijntjes. Daar ben ik heel blij mee. Morgen naar Aire-sur-l'Adour. En ik tel de dagen af tot San Sebastian..... en niet omdat ik genoeg heb van het lopen!

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten