zaterdag 8 september 2012

Samen eten

Gisteren was ik in Aire sur l'Adour, in maison des pelerins. Daar werd ik ontvangen door Jean Paul. Hij vroeg of ik mee wilde eten met wat hij ging koken. Graag, zei ik. Wat kook je? Kip, antwoordde hij. Dank voor je uitnodiging, maar nee. Ik heb de laatste weken steeds kip gegeten en ik kan het niet meer zien. Wat dacht je van Roti de porc? Ok, zei ik. En zo geschiedde. Samen met 5 andere pelgrims in de herberg gegeten, klaargemaakt door ook een pelgrim. Dit is de eerste keer dat ik het meemaakte deze reis. En vanavond nb weer. Heel gezellig met z'n zessen en met de producten van de ferme waar ik overnacht. Ik heb voor 't eerst foie gras gegeten. Smaakte goed.

En er is hier een zwembad. Dat is zo heerlijk!

De hitte was gisteren en vandaag weer enorm. Daarom morgen een korte etappe. Ik hou er niet zo van om 's morgens voor zevenen al op weg te gaan.

Later weer meer!

1 opmerking:

  1. Ha Truus,

    Je bent al aardig op weg...mooi om je ervaringen te mogen lezen. Geniet van je tocht en voor nu een big hug,
    Liefs,Özlem.

    BeantwoordenVerwijderen