donderdag 30 augustus 2012

Voetwassing

Ik ben inmiddels in Lauzerte aangekomen. Er is feest in het dorp waar ik straks heen ga. Het is nu bijna 6 uur in de avond. Het was vandaag nogal enerverend, want ik ben gevallen. Niet ernstig, schaafwondje aan m'n knie en een min of meer dubbel geslagen pink. Om dik en blauw worden te voorkomen vroeg ik een oud echtpaar om water. Hij bleek 92 en zij 87 te zijn. Een buurvrouw (85) kwam aanlopen, hoorde mijn verhaal en wilde mij graag verzorgen. Dus: arnica gel en een dik verband om m'n hand, waarvan ik niet wilde zeggen dat dat echt niet nodig was. Het zag er indrukwekkend uit.

Gisteren was ik in Lascabanes in een gite vlak bij de kerk. De mis was om 18 uur en deze begon met een voetwassing door de priester. Dat vond ik een heel indrukwekkende ervaring! Ik weet niet of ik in staat ben de voeten van een onbekende te wassen.

Op naar Moissac!

1 opmerking:

  1. sterkte met de pink. ze heeft het wel goed aangepakt hoor. moet morgen echt een stuk beter zijn!

    BeantwoordenVerwijderen